drinking smoking eating

3/4 av jorans livs åkte till köpenhamn i fredags. vi skulle se Philip Guston på Louisiana. det var vårt mål. sen att vi råkade klocka in artweek och pride. gjorde att staden och vistelsen kom att bli lite annorlunda. vi rasade in på öppningsfesten av chart artfair, vilket är massa gallerier som visar upp sin ofta medelmåttiga konst. men det fanns undantag. Tal R och Hans Lannér tex. sen dagen efter när vi hade sett hela mässan, druckit svindyrt tråkigt kaffe så stötte vi på hans Alf gallery som av en händelse visade Anders scrmnpics Meisner. helt suverän utställning. vi promenerade vidare mot Chris johansons nyöppnade utställning på galleri nicholas wallner. helt underbar utställning och så fick vi lite david shrighley på köpet. glada i vågen struttade vi vidare till Thåströms Khioskh o slängde i oss lite öl. och så fortsatte resan. på söndagen va det dags för Guston m fl. jag skriver m fl därför att efter vi sett Guston så va allt annat nästintill ointressant. jisses vilken magisk utställning. bästa jag sett!

vi va helt ställda av helgens intryck så vi bestämde oss för att inte se så mycket mer av konstlivet i köpenhamn efter detta. måndagen strosade vi runt i Norrebro, slappade o vilade benen. riktigt bra resa.
snart är det dags för oss i Jorans Livs att ha utställning. 3 okt smäller det. se till o va hemma o beredda på att bege er ut till hökarängen kl 16 då portarna smäller upp för årets konsthändelse!

 cap crew. inspiration!
 Chris Johanson. jisses
 Bra klotter.
 denne Gigant. Guston
 delar av gårdagens ateljetid. gjorde tio verk igår. känns bra
 scrmn pics.
 Hans Lannér
 scrmn pics igen med en Datamaskin framför.
ännu en bild på johansons utställning. helgen va suverän och jag är peppad till tänderna att bygga bilder. nu kör vi. en månad kvar till vernissage lite drygt. yeah!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

odör spånar

Mitt foto
är den plats jag visar mina verk på.