blyerts

Idag erhöll jag den eminenta boken illustration next. som handlar om samarbeten och va dagens illustration tar vägen. verkar väldigt bra och bar det att ekta gjort omslaget säger ju en del om kvaliten!
Väldigt spännande att läsa. tex i inledningen talas det om att vi är i en tid då den fria konsten, som tidigare varit för alla, nu kostar skjortan, och att nästan ingen har råd, vilket innebär att färre och färre blir intresserade. men att illustration tagit den platsen. som något den stora massa kan relatera till. man kan ha råd med ett screentryck. fler och fler illustratörer är också konstnärer, med offentliga utsmyckningar etc.
Förresten så pryder en av mina favoritillustratörer, keith shore, omslaget på denna svenska tidning som handlar om.... öl! vilken överraskning. 

Att allt ska bli så himla nördigt nuförtiden. öl, bröd, cyklar etc. jag säger inte att det är dåligt. bara lite tråkigt. Att det på något vis känns som att allt ska mjölkas ur till sista droppen. sen falla som en fura!
Här är lite blyertsgrejer jag hållt på med igår och idag.




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

odör spånar

Mitt foto
är den plats jag visar mina verk på.