atelje!!!


Så, jag har fått plats i ett litet ateljekollektiv i midsommarkransen. Med mögelskador, dålig belysning, gammalt kylskåp, antagligen med gammal skåpmat i hörnen. Det är tydligen svinkallt på vintern också, för att elementen inte håller måttet. Men jag är överlycklig ändå. min gode vän och ibland partner Olle Halvars basar över studion och gör det med bravur. idag köptes det ett splitter nytt skrivbord. en lampa är kirrad och jag håller på att bygga mig ett ljusbord. snart beställer jag en scanner och bildar enskild näringsverksamhet. FA-skatt for life. Nu kan jobben börja trilla in.  Jag är även nybliven medlem i svenska tecknare. Fast jag struntade i att gå på kolla-ceremonin, även fast jag och min klass var nominerade. Fick hör att den sög ändå. Vilket jag lite anade från början. Inget gråt över spilld mjölk.
 

där. det vita skrivbordet. där är min plats. min ateljeplats. jag drack en alkoholfri mariestads för att fira. av misstag. Jag älskar folköl utbrast jag för min fru. det gör jag!
jag uppdaterar med mer bilder över ateljen så fort jag börjar inreda mitt bord. ser fram emot det. Tack

Olle låter meddela att allt kommer bli åtgärdat! det kommer bli the place to be i höst hörrni. kom ihåg vart ni hörde om det först!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

odör spånar

Mitt foto
är den plats jag visar mina verk på.