cap&design här kommer jag!

kolla in detta, här är jag med i cap&design. Känns stort och ärofullt!

Konstfackseleven Tomas Nilsson fick Postens Frimärkens stipendium för utmärkt grafisk design och illustration.Stipendiet är på 10 000 kronor och i motiveringen stod att Tomas Nilsson "med bestämda förhållningsregler för sig själv levt sitt eget utforskande av vad det kan innebära att illustrera och vara illustratör idag”.
– Jag blev både överraskad och glad över stipendiet. Det är en uppmuntran, ett bevis på att mitt arbete har gått fram och ger inspiration inför framtiden. Min vår har varit väldigt omtumlande då jag samtidigt som jag jobbade med examensarbetet blev far till en underbar liten dotter. Så arbetsmoral och struktur var väldigt viktigt, vilket också uppmärksammades i stipendiemotiveringen, säger stipendiaten i ett pressmeddelande.
I fyra år har Konstfacks kurs i frimärksdesign arrangerats i samarbete med Posten. 
– Vi har genom vårt samarbete med Konstfack hittat flera illustratörer och formgivare till de senaste årens frimärken, säger Stina Olofsdotter, designchef vid Posten Frimärken och ordförande i juryn för Postens Frimärkens stipendium, i ett pressmeddelande. 
– Kursen var väldigt lärorik och inspirerande, och det var riktigt kul att få en inblick i processen från idé till färdigt frimärke. Här jobbade jag mer med färg är jag brukar och fick fram tydliga, humoristiska bilder. Under kursens gång kände jag en allt starkare tillit till mig själv och mina bilder, säger Tomas Nilsson i ett pressmeddelande.

Tomas Nilssons examensarbete kan du se här.


jag tackar och bockar såklart! 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

odör spånar

Mitt foto
är den plats jag visar mina verk på.