imorrn är det.... indie pissoffsradio.

har jobbat idag. såg sveriges skönaste och bästa konstnärspar. jockum nordström och karin mamma andersson. mina favoriter. skönt. servade vin till gratisgalningar. en kvinna tog sitt gratisvin drack en klunk o ställde sedan tillbaka det med kommentaren:
-jag har smakat bättre.
herregud kvinna. det är gratis, vill du ha en smaksensation så får du ta ditt pack o dra. fattar inte hur man är funtad då asså. sen va det två snubbar som kom fram till mig o ville köpa en sån liten flaska som man får på flygplanen med gin. klockan va efter halv tie o vi stängde serveringen just halv tie. ja sa:
nej tyvärr, vi har stängt för kvällen.
han sa: va redan, men ni har ju rättigheter.
jag sa: jo, men nu är det så att vi slutar servera halv tie o den är tjugo i nu så...
han höjde rösten o sa: men kan jag ta den då?
jag sa: ta den?? vadå ta den? tror du verkligen det?
han sa: ja men ni har ju rättigheter för fan.
jag sa då: hörrödu, om du vill så kan ja hämta vår hovis så kan du försöka övertala henne ok!
han sa: ok!. jag mumlade irriterat o gled o hämtade hovisen.
som då kommer ut o hon säger samma sak som jag. varpå han bara säger:
- ok.
det slog mig nu i skrivandes stund att han säkert snodde flaskan. vilket as.

aja snart helg. mina kameror är obrukbara men ja ska fixa ena imöra så på söndag kommer det bilder.
imorgon kommer även ett purfärskt radioprogram på IPO-sidan.
så vänta med spänning. något suveränt att föra te kanske.
nu följer min dröm/ verklighet som inträffade häromnatten.

jag tror på spöken o nu gör jag verkligen det. låt höra.
jag ligger i sängen, på rygg, plötsligt penetreras jag av en isande vind, det känns som att någon sätter sig på sängkanten. jag är förstelnad, vågar inte röra mig utan ligger där, stilla, stel o genomfrusen. till slut vågar jag vrida på huvudet, ser ingenting, ställer mig upp men kudden framför mig. då tar en kraft vid, jag kan omöjligt pressa kudden framåt, så jag släpper taget. den svävade.. i luften jag tappade fotfästet o föll bakåt ner i sängen igen. vettskrämde ligger jag åter där, rädd för varendaste liten skugga. sen somnade jag till slut om. å klockan va bara 1.35 på natten. kusligt.

mr E från Eels. grymt snubbe.
i helgen ska jag jobba på i skolan, dricka vin o lalla omkring. fota ska jag också göra. en hel del.
tack för mig
god indie.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

odör spånar

Mitt foto
är den plats jag visar mina verk på.