lugna gatan finns inte

..det här med att ta det lugnt verkar inte finnas i min värld, kalasen avlöser varandra och med det faktum att öl faktiskt är jättegott så är det svårt att motstå. det va ju ett tag sen nu igen, men tappa inte hoppet tappra läsare av tomtariminskalle, jag går påt igen nu så vi får se om jag blir flitigare.. Julen är här vilket betyder hem till byn för mig. åker dock tillbaka för att jobba på cafe bloms i veckan som kommer, så passa på att kom dit o drick lite kaffe o kanske smaska på en kaka, till tonerna av musik som jag spelar. bra musik för en förhoppningsvis bra publik. väl mött.
idag har gruppen ingenting 5års-kalas på debaser. kommer bli grymt, kanske ser ni mig där, kanske ser ni mig någon annanstans. och om ni ser mig, va inte blyga, jag ställer mer än gärna upp på en gruppbild med dig ooch dina vänner.
visste ni att det finns ett jobb som tunnelbaneresenärsräknare?? jag o lars va ute o skatade på blåa linjens underjordiska stationer häromdagen och då kom en ruskigt sliten snubbe fram o bad oss sluta för att han hade ont i huvet. då visade det sig att han räknar resenärer och tåg för SL. 10h- pass i tunnelbanans mörkaste klimat. puh, han hade även en diktafon ( eller diktator, som min gode vän åzzy säger) som han spelade in allt på. tid antal mm.
- kl 15.15, 15 resenärer.. osv..
vilket skitjobb. aja samma kväll avslutades i sumpan, på en parkbänk i kylan med en apelsinmer och en stukad stortå, som jag fortfarande dras med. sen har jag varit på bergianska trädgården o tecknat med skolan. en fridfull plats med massor av växter, vi ska ha utställning där i vår så kom dit o låt er begrundas av finfin konst ala tompa med flera.
julfesten på skolan blev även den en blöt historia för er käre tompa. förfest hos molly, dans till trance på skolan, sen efterfest som avslutades med en 450:- kronors taxiresa genom ett dimmigt stockholm. jag hade tänkt ge en riktigt bra blandskiva till världens vackraste tös som går på min skola, men i dimman så finns inget annant resonemang än.. mer öl mer öl mer öl, så jag tordes inte närma mig denna gudomliga skapelse. hade en diskussion om killars feghet idag med några av mina favoriter och kom fram till att jag är en feg sate när det gäller det motsatta könet.. sån är jag.
fick ett pussel av stinna i klassen, puh, detta pussel har tagit över all min lediga tid, vilket resulterat i mycket långa och sena pusselsessions, missade möten, uteblivet socialt liv mm.. och ändå så står det inte färdigt. skit. men kul. kom och hjälp mig så vi kan skapa historia i stockholms uteliv igen. snälla!!! mitt namn är Trey och jag är en pusselknarkare.
min käre kusin jygloo har varit här, sett roky ericson med sin syster, min kusin också då, jyglo drabbades även av magsjuka vilket tärde på mitt humör, tror det beror på ensidig kost, för under tiden han va här så åt han, kebab två dar, tunnbrödrulle, och läsk till frukost.. hm.. kan va skälet.. mat är bra men kanske inte från kiosken varje dag.
jag har varit på favoritmiddag i finnen, mycket uppskattat må jag säga. lovat ut en klassfest här i lyan har jag också lyckats med. Iceonit har varit på julfest med jobbet sitt, vilket slutade med ett nekat inträde på en av flådiga östermalms innekrogar, kanske lika bra med tanke på hans första ord dagen efter. ja frågar när han tänkt stiga upp varpå han svarar:
- jag tänker gå upp när jag blivit nykter..
haha, vilken skitdag han hade asså.
just ja, julfesten på skolan. jag entrade hemmet runt femrycket, och far min som skulle komma på besök på lördagen plingade på dörren kvart över nio. vilket betyder mycket lite sömn för en alkad karl som jag. puh. och på lördagskvällen så hookade jag med kacke och gick på fest på alis bar, vi lirade biljard, drack lite öl o kikade på Lakairullen, skateboard i sitt esse, min vän joel svärd kom två i lucia classics, stolt!! grattis Joel, du är grym. kan du inte lära mig laserflip?? och att bli lite mer konsistent kanske. nä nä..
en favoritklasskompis har en grym film om kameler på youtube. ska länka den sen så ni alla kan få se utmärkta tre sekunder kamelmarsch. mycket text liten verkstad. va har vi kommitfram till. jo att jag trey, gillar alkohol, dans, conny nimmersjö( vars skiva jag lyssnar på nu, han jobbar extra på petsounds så skynda er dit o få ett ex signerat.) det ska jag göra imorgon om jag hinner.), skate, att jag är för feg för kvinnor, pusselknarkare och ont i min tå. tack. nu följer bilder, hinner inte med att kommentera dessa då jag ska träffa charlie och chris heat för lite öl. om ni vill se en trasig karl så råder jag er att åka till moderna museet imorgon mellan 11-16, kanske inte runt tolv då jag antagligen äter mat.
go jul era nördar..
tompa is off to krogen..
just jag innan jag glömmer, kika in IdaMarias myspace, ny låt som heter forgive me är så himla bra. lyser upp.
och till dig du underbare iskolan, skivan kommer med mitt mod.
puss
Bilder.
en bild jag gjort. tjing rjing bling
några i min klass i vår målerisal som nu är ett minne blott
bergianska trägårn. jag med lite bambu..

mollys bilder finns på hennes facebook, jag är med på de flesta så kolla istället på mina bilder på facebook..

förfest hos molly, vi poserade framför hennes kamera, drack . molly äger en svart katt. tvifan.

jag kommer aldrig förstå hur jag väljer mina motiv när jag trätt in i dimman. som dessa från julfesten. varför??

en sedvanlig kväll med min käre vän kacke. Kacke gillar korv och öl.

först har vi jyglo, iförd nästa års mode, lägg märke till långfillsingarna, sedan fick han hålla i kameran några minuter, och han med dessa foton. juklo är en rolig prick, förutom när han kräker ner min lägenhet.
åzzy, en fin människa..
roky ericson, en scizofren människa.

okej das war alles, dags för lite familjen och en folköl innan kvälen får sin beskärda del av tompa.
pösss

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

odör spånar

Mitt foto
är den plats jag visar mina verk på.