disko, okonsert, arty och pepparkaksinferno.

nu har det återigen gått ett par dagar sedan sist, vi har tagit klivet in i december månad och juletid närmar sig med stormsteg. men det är inte därför jag är här, för jag ska nämligen låta er bli uppdaterade i min lilla värld ännu en gång. få se nu, sedan den 26 november.. mycket har hänt. Vi (nikki, jag och Ragge) har klippt klart rullen.. KIR-LIR heter den och kommer nog inte gå upp på en biograf nära dig, inte än iallafall. kommer dock försöka få upp den på internet.
det har bakats pepparkakor, sprängt pepparkakshus, fest, inställd konsert, u-sala, konstfack, kalender, första glöggen, mm.. men vi tar det från början.
gammal fil funnen hos mig och iceonit.
fil..gammal fil.
pepparkaksbak med några ur klassen, först va det tänkt att alla skulle va med, men väl vid kritan så bangade nästan alla. trist.. men det gick himla bra ändå. kom ihåg att dra till arkitekturmuseet och lägg er röst på vårt hus.. TRIPP TRATT TRUBBEL.. så här kan det se ut.

först jag, sen Farah och Bettsy, sist lite action.. pow pow!
alla har sitt hem, även denna glada sak.
jag och Nikki satte oss hos honom och testade julölen.. som gled ner bekvämt.
prippa 3,5%..
sen på fredagen klippte vi ihop vår alldeles alldeles lysande kortfilm. runt 4 min är den och lyser upp denna mörkrets tillvaro.
nikki i klipprummet..och ragge i samma rum.
efter denna seger drog ja o ragge för o hooka med Gary och Tori, våra nya IPO-vänner för övrigt, därav namnen. egentligen heter de något annat, men det förtäljs inte här..
vi åt mat på indira, helt Ok, för att sedan skiljas åt..
och träffas igen på kvällen.
iceonit entrade ungefär när Gary och Tori drog. så vi tog allihop följe från lyan. Gary och Tori mot skogen, jag o iceonit mot..
sjuelva, där iceonit snällt vinglade utanför medan jag handlade folle.
iceonit hade varit på sitt jobb ( Grattis Iceonit till tjänsten som grafisk designer på världens grymmaste byrå.. Big UP!!!!! stolt över dig) och druckit lite!! så han ville inte va med så mycket till.
bevisligen
..but he likes it!
slutet på fredagen och snart därpå tog lördagen fart.. en lördag som inte gick av för hackor. började med att jag träffade
åzzy på Alis bar, vi drack öl och va peppade som tusan inför den kommande MOS DEF-konserten i U-sala som vi skulle på. men först ett matstopp på
Max såklart. efter lite käk och ett besök på bolaget träffade vi
Larsa, som blev jätteglad av bilden på iceonit i nästa års kalender. vi satte oss på tåget och hamnade i U-sala.
där det inte va det roligaste av väder, men humöret hölls högt av både Larsa och åzzy, även fast det inte va
en käft på de regniga gatorna..
efter en lagomt härlig tur ute så hamnade vi med ett par goa, glada, kalla starköl inne på Palermo. där Larsa smakade på deras mat och jämförde sin mössa med min.
gissa vilken som är vilkens..
med några innanför västen försökte vi gömma oss för regnet, vilket vi misslyckades med, och här börjar det jobbiga..
jobbigt för någon annan.
jaja, väl vid konserthuset fick vi nyheten att MOS DEF ställt in, det kom som en käftsmäll mitt i magen.. så vi vände på klacken och möttes av nya stormvindar, som faktiskt gjorde så vi precis hann med pendeltåget tillbaka mot stockholm. och precis här tog kamerans batteri slut.
vi entrade iallafall horsan. jag och åzzy plockade med oss öl och iceonit till Artfuck där hela min härliga liga av vänner, befann sig. det va premiär för en slags bok-adventskalender.
så resten av kvällen gick ut på att dansa, smyga, dricka, skåla dansa dricka skåla mm. en okänd snubbe kom fram till mig och gav mig en tjuga, då han undrade något om min stil, som han tyckte påminde om en uteliggares. jag tog såklart emot pengarna. Charlie gav mig ett pussel, och alla inblandade gav mig en riktigt härlig och rolig kväll.. fridens liljor.
sent blev det så söndagen öppnades upp slappt. åzzy drog som vanligt till frysen och jag blev lite senare upplockad av Grambo och Heat. vi tog med oss charlie till louie louie för lite kaffe och mat. sedan skulle charlie räkna stålar på sitt jobb så vi andra blev hängandes ett tag. Grambo passade på att köpa ett par dojjor som jason ägt före honom.

chris Heat igång med att vänta..
se vem jag liknar... i väntan, på charlie, fick oss dock lite sneakerskaka o läsk.
vi handlade proviant för kvällens
kakbak, glöggdrickning, och annat mys.
såsom en klassisk vikgubbe..
Ett
pepparkakshus skulle senare sprängas i luften som ett minne över vår svunna Calle DOE tid i bandithagen. vi inväntade fru Grambo och Fru Heat innan det skulle pangas.
Heat spanade land och rike runt, för att sedan bli lite
hungrig..
hungrig.. fast här i sällskap av Charlie..
efter ett tag av brädspel, bak, vik mm så samlades vi ute på gårdsplanen för en salutsprängning.
före..emellan..efter.
RIP Calle doe.. saknad i oss alla.
det filmades men min kamera vägrar ge ifrån sig filmen till min dator så någon expert måste komma hit och hjälpa till.
Heat tog sig en tugga av sin fina
pepparkaksboll för att sedan ta avsked av bandithagen finest för denna gång. vi andra följde exemplet.
Tack till underbara Anna och
håriga Grambo, plus alla andra som gjorde denna söndag till en riktigt skön söndag.
slut på den helgen. idag är det tisdag. inget speciellt har hänt denna vecka, men den tar fart imorgon. så vänta er något härligt här framöver. tills nästa uppdatering kan ni få ta del av lite målande. på mig av mig.

ååkajj, lev väl. salut nu är det slut.





Inga kommentarer:

Bloggarkiv

odör spånar

Mitt foto
är den plats jag visar mina verk på.