promenadserenad, knåp och umgänge

lyssnar till of montreal, ganska bra.. jaha då va iallafall ännu en helg bakom oss, mig.. en helg som bjöd på både ett och annat, nu ska vi se.. fredagen började med att jag tog med mig lite kir, öl o ett bord hem till Nikki, att bubba bord på tunnelbanan är inte särskilt kul, speciellt inte om man sugit i sig en öl eller två före avfärd. men jag fixade det hyffsat bra. väl där så babblade vi som vanligt en massa, mest om filmen vi pysslar med
fast vi blev inte med på kortet.
.. sen tog vi med oss färdkost och begav oss hem till hans päron för att hämta små pallar..
..som nikki använder för att pausa lite i rulltrappan.
vi hade diskussioner om inredning, kreativitet mm. himla trevligt, nikkis päron är himla sköna asså.. okej efter det så drog vi först tillbaka till nikki
nikki är så fin, där han sitter, ensam med sitt vin..
o sen drog jag fort som ögat till judit och bertil,
lägg märke till kaptenens lillfinger.
där kapten spikrak va spikfull och mattisone lurade på mig en nota på 450:- öl och jack.. pudas va bara lite smålallig, vi spelade lite spel o drack tills det blev dags för hemgång, ganska tidigt
inte riktigt rätt va!! ny frisyr iallafall..
jag va tvungen att resa iväg mot näckrosen i hyffsad tid dagen därpå.. så fredagen tog sig rätt lugnt förbi.
Lördagen däremot bjöd på desto mer.
Jag, ragge, stray o nikki träffades hemma hos nikki för genomgång och förberedelser inför vår film. en film om möten.. tänker inte gå in på så mycket detaljer nu, det kommer när den är helt klar.. men det ser lovande ut iallafall.. det va grymt kul o alla hade en trevlig stund där i näckrosen- vi lagade lite mat, drack lite vin, sen somnade jag i någon timme, ea skate..
åzzy bytte ut stray i samlingen o snart reste han och jag till mig, för fest, i horsan..
grambo, Anna och Jane dök förbi, direkt från en kryssning som hade varit galen.. blod, misshandel, fyllecell, en skalle hit och en skalle dit banade vägen för ena riktiga äventyrsskildringar från havet, öl och sprit va deras packning så det var bara att börja häva.
Stahlplatten hjälpte oss på traven o snart var det robotar, dinos, P-G ( som fick sig en rejäl omgång), glada miner och ett skönt gäng.
åzzy under attack..
underbara anna får en ide som involverar både vodka och melon.
Jane hade valt min finaste hatt.
vi gaggade o dansade oss in i natten som avslutades på judit i sedvanlig ordning..
..på väg i ett mysigt hornstull..
fightingspelet användes flitigt..
grambo blir piskad.. menskam den som ger sig..
folket va i gasen, så det va en himla härlig kväll..
söndagen, började lite segt, åzzy drog till frysen, jag blev hämtad av Grambo o Anna. vi gled till Charlie som såg ut att vara sämre begagnad.. men jag skulle kunna äta upp honom ändå.
sen handlade vi pussel och mat för att spendera resten av dagen och halva kvällen hemma hos dem, knåpandes med ett 1000-bitars pussel som va något att bita i. sköna söndag helt enkelt.
mat.pussel.
underbara Annas underbara pepparkakskonst.

Idag har jag bara varit i skolan o chillat inget nytt alltså, ska tillbringa kvällen med att skriva brev, rita myror och lyssna på stereogums mix av musik..
nu är det Hayden som spelas.
helgens quote stod pudas för, Jane kollade in mitt tuttmemo, tappade då ett kort varpå pudas utbrast
- oi Jane.. du tappade en patte..
himla kul
visst ja, dosmankalendern har kommit, åzzy har dem, men vemsomhelst kan inte få tag i dessa dyrgripar. han bestämmer..
imorgon lirar mum, och jag är avis på alla som får uppleva denna spelning..
god slakt.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

odör spånar

Mitt foto
är den plats jag visar mina verk på.