la vie nouvelle.. eller inte.

...
sitter här och lyssnar på the tallest man on earth's EP. så underbar så ja knappt tror det är sant. spring genast till en riktigt bra skivaffär (tex recordhunter eller atlas skivbörs) och köp den. jag fick mitt ex för 59:-. skulle kunnat betala det dubbla för dessa 5 helt suveräna låtar. och så köpte jag Beiruts senaste " the flying club cup" puh! förtrollande. 2 grymma skivköp av mig idag asså.

Satt på bussen hem från mataffären idag och konstaterade att mina inlägg här nästan uteslutande handlar om fylla och fest. vilket iochförsig inte är så dåligt, men jag tänkte kanske lämna ut mig på annat vis. så idag kommer jag visa bilderna från min lördag. jag valde denna kalla dag till att dokumentera en dag i tompas liv.. kan bli lite kul.

iceonit va på kryssing i helgen, han bevittnade fulla föräldrar, skalliga hästsvansar, nationalteatern, janne LOFFE karlsson och vodkadrinkar på tub! Han hittade även en tischa som han tyckte passade mig och mitt sätt att vara.
texten lyder; jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
se så långhårig jag har blivit. måsta ta och bli klippt snarast.
läste nöjesguiden för ungefär en halvtimma sen, och tänkte, precis som de gör, förmedla en topp 3 lista just nu.
* the tallest man on earth, artist.. hans låtar är underbart sköra som jag mår bra av.
* vodka på tub, fick en av iceonits far. riktigt spännade. min har smaken cranberry. har hört att tranbärsjuice ska va det bästa att dricka dagen efter en blöt utekväll ( eller hemma-) kul att man kan få det redan på kvällen. tillsammans med vodka. salute!!
*www.stereogum.com. här får man sig en redig dos härlig musik, som oftast värmer på riktigt ordentligt i höstmörkret.
f
fast inte vet jag, känns lite konstigt.. jag älskar listor men svårt med saker som ska va lite aktuella.. kanske rent utav en bakåtsträvare inom teknik. fast det har varit känt sedan länge att jag är.
well from hell nu kommer min lördag..
här kan man nästan tro att jag borstar tänderna naken, men linnet syns i nedre kant.. så..
sitter och ritar en bild av ramses II.
bör tilläggas att denna morgon så slog iceonit på snoozet på luren sin i över 1.5h. trodde att jag skulle slänga fanskapet i väggen. och till råga på allt så säger han åt mig att skärpa mig när jag för 8:e gången störtade in i hans lilla skyffe och likt någon som är arg säga åt honom på skarpen. så dagen började tidigt för min del. ouf. tillbaka till bilderna..
kollar in lite skatefilmer online!
här, på kungsholmen, hittade jag två underbara backar att bomba på min bräda. ni som inte vet vad det innebär behöver heller inte veta.
lite mat på ett av alla kungsholmens lattemammors favorithak. kaffe. kanske 5:e koppen denna kalla dag.
Raska hopp. efter maten körde jag lite backar för att sedan glida hem, göra mig fin för ett besök på restaurang euybi. där hölls vernissage för min gode kamrat strabomber med vännerna Andreas och Carl Johan. riktigt grymma grejer..
där.. i bakgrunden hänger strays verk. 5x2 m. porträtt på bl a Charles Bukowksi. vill ni köpa den får ni punga ut med 18000:- vilket är lite med tanke på arbete och storlek..

Stray. ocensuerad och koncentrerad.
sen träffade jag viggo, vi köpte choklad, med smak av både lite russin och lite nötter. vi gick sedan hem till lagkaptenen i vårt korpenlag...
..erik, som först inte ville ha något besök..skämtade han till det med..
..men se så trevligt vi hade det. erik gillar olika sorters öl och vi fick prova dem alla.

Sen drog jag hem, tänkte slagga med handlade lite folle på /-!! istället, fipplade lite med bilder mm. se..
sammanfattning av vad jag höll på med här hemma.
..kanske också sammanfattar en del.
ja hörni. det va det. sen på söndagen så jobbade jag på cafe bloms, drog te Nico, vi babblade och drack folle.

GET A DRINK
HAVE A GOOD TIME NOW
WELCOME TO PARADISE.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

odör spånar

Mitt foto
är den plats jag visar mina verk på.