så till slut.. galet på havet


så.. antar att reportaget om åland är eftertraktat. jag tänkte såhär. en snabb summering om det jag minns sen låter jag bilderna tala med enskilda kommentarer..
fredag. träffade alla vid terminalen. ett kärt återseende av vissa, andra visste jag inte vilka de var. jygglo åkte fast i tullen redan innan vi fått gå på. det visade sig att han inte fick ta med sig sin ljudutrustning.
Satte sen igång med jäger och starköl. i sann kryssningsanda. sedan paketutdelning till heden, erik och grambo.. heden som är yngst fick dupplo, medan de andra fick häftigt krigslego. avundsjukan hängde som en smocka i luften. sedan blev det selektiv uppdelning, alla gick förbi taxfreen påväg te hytterna. det brakade loss och alla va i gasen, vi skulle bada med det kostade 180:-. plus att det va stängt. suck. det dansades en hel del, lite bråkigt på golvet dock, antar att det är så det är på finlandsbåtar. en för full tompa fick föras hem av iceonit, han släpade in mig i hans hytt. pga att jag sagt att jag inte hade min nyckel, vilket jag upptäckte på morgonen att jag visst hade. i fickan. iceonit hade lagt sig på golvet o mig i sängen hans. vilket va schysst.. men lite dumt då han vaknade upp med ryggont. tror han sov i en timme sammanlagt. tungt.
lördagen vaknades upp av nyheten att två a i vårt sällskap hade blivit avslängda. på mystiska grunder. efter ett par återställare vankade de flesta upp till cafeet. Hucke hade redan däckat. precis som han gjorde på kvällen innan. vi andra hamnade inne på en tom oktoberfestpub. det inhandlades stora ölstop o hattar till alla. och så va det enorma skålandet ifrån. folk skålade för ingenting. det va skålen i sig som va skäl nog till ren skåleufori. folk hade roligt som tusan o det va ett himla kackel på alla.
sen, rätt som det va hade båten ankrat vid slussen, dags för avgång. somliga färdades hem via vikingbussar och somliga va hungriga. jag o nico va lite överförfriskade så maten åts men på rätt primitiva sätt. nico trodde att folket som jobbade på den andra pizzerian han besökte tyckte att hans hatt, vilket va en grön tyrolerhatt med röd fjäder i va helt vanlig.
han fick heller inte komma in på southside, krogen där lillPudas hängde. då va klockan runt halv 19 kanske. sen gick folk hem o andra fortsatte ut. någon blev misshandlad o någon blev för full. och några va redan för fulla. det tog mig över en timma att gå från pudas och hem. iceonit hann ikapp mig o hjälpte en på tok för full tompa hem.
så slocknade folk. totalt utmattade av skratt, alkohol, skålande och äventyr.
puh. vilken resa. det dröjer tills man ger sig ut så igen. bilderna visar lite mer. mitt minne sviker. mycket nöje.
här tittar jygglo fram bakom gardinen.. tidigt


här får gubbarna sitt lego.
heden blir mister duplo med alla på båten.
ouf, iceonit och jag är rädda för verkligheten.
nico botaniserar och blir rätt nöjd i slutändan.

mumpa blir jätteglad av sitt rötjut. salut!!
jaa, så här kan det se ut i en hytt, till havs på kvällen.
B-man, själv, det är stängt o dags för honom att slagga. fast det vet han inte här..

dagen efter. sova vakna..sova igen..

oktoberfest på puben bjöd på allt en härlig stopsession ska innehålla. till och med ny bekantskap. (heden med vän)

1 kommentar:

Nicolas sa...

Faaan vilka fina bilder pompi! gillar min "vågen-dans-bild" mest.. Upp med alla på facebook nu

Bloggarkiv

odör spånar

Mitt foto
är den plats jag visar mina verk på.