ett drömäventyr istället för havsbestyr.

hade tänkt skriva om den otroligt händelserika resan till mariehamn i helgen, men min kamera är borta, och minnen med den. beräknar dock att få tillbaka den inom ett par dagar å då ska ni få se på saker asså.. tills dess tänkte jag berätta om min dröm jag hade tills idag.
nöje..
en dröm.
jag va hemma, saker jag inte minns har redan hänt och jag stapplar iväg till något konstigt tåg som tar mig till st eriksplan. som för övrigt inte alls såg ut som st eriksplan, men va det ändå. jag skulle träffa min vän iceonit och Pudas.
jag tog taxi den sista biten och hamnade utanför någon krog där jag ramlade in i de båda. jag hade en spiderman-tidning i min tygpåse. som jag tydligen hade inhandlat.. kanske i de tidigare skeenderna av drömmen. som jag inte minns något av.
mina två herrar uppenbarade sig alltså, svettiga och fulla utanför denna krog. vi slog följe och promenerade därifrån när vi kommit bakom ett hörn tog pudas fram en flaska sprit som de två tydligen hade snott inifrån krogen. och precis när pudas räckte mig flaskan så kom krogpersonal plus ett antal vakter och poliser, springandes runt hörnet. mina vänner började kuta medan jag stod kvar ett par ögonblick.. förvirrad av situationen började även jag springa, men insåg snabbt att loppet va kört. Pudas och Iceonit hade klättrat över ett 4-5 m högt galler och försvunnit. Så där stod jag ensam kvar, med en flaska sprit.
jag blir gripen och förhörd, men personalen känner inte igen mig och min historia går hem, jag hade ju faktiskt inget med detta att göra.
efter mycket tjafs kommer restaurangchefen förbi, han lyssnar och verka tycka att jag är en reko kille. varpå jag släpps.
Så jag, restaurangchefen och en annan lirare börjar vandra längs med en kaj, på väg bort. jag ser min tygväska lite längre bort. ingen verkade veta hur den hamnat där. allra minst jag. min spiderman-tidning låg kvar och jag undrade för mig själv varför jag hade gått och köpt en sådan.
En alltiallo-butik på höger sida fångar mitt öga. eller en av dennes skyltar rättare sagt.
"FRIGOFIX" stod det. jag ville så gärna veta vad som menades men tordes inte fråga någon. jag gissade på att det va frigolit på tub.
sen är det luddigt igen.
puh. drömmar asså. kan kanppt läsa min anteckningar då jag skrev ner drömmen runt 0300 i natt.


kryssningsäventyret kommer med bilder inom denna vecka. salut.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

odör spånar

Mitt foto
är den plats jag visar mina verk på.