jag kan inte hjälpa dig..


Idag drog min härlige indie pissoff-vän nate dawg till london. där ska han bo med en av mina absoluta bästa vänner döden. hon drog för ca en vecka sedan o är saknad av de flesta. Iaf Nate hade sin avskedsfest på el mundo, jag gillar el mundo, god öl superbra musik o härliga människor. humana priser också.
jag hade spelat fotboll och fått skavsår av mina nya neongröna fotbollskor. drog och mötte Nikki fever vid slussen. jag va tidig o tog mig ut från stationen då en snubbe som sålde situation sthlm haffade mig. han ville inte sälja någon tidning o han förstod inte svenska heller. det han ville va att jag skulle luska ut vad som va fel på hans bärbara cd-spelare.
-hm.. number six?? sa han
- no it says number nine, försökte jag.
- (suck) no no look problems..
- well it looks like you're out of batteries, I think thats ur problem.
- (suck igen)what!!!
- look I cant help you further ok..
sen gick jag några meter längre bort och då kom en annan okänd lirare fram o sa.
- är det du som är...
-...öhh jag ä tompa, i väntan på min kamrat Nikki sa jag.
och då gled han vidare. kändes riktigt flummigt. jag har faktiskt alltid dragit till mig lite udda situationer. de flesta roliga men en del har även varit lite läskiga. som den gången då jag satt i en park å ett lite smårisigt par frågade mig om det va lugnt att de kunde skjuta lite heroin. jovisst svarade jag o knäckte en folle. då slog det mig att detta med att sitta kvar med dessa två inte va sån bra ide, så jag gled hem o fann mig rätt i en ångest utan dess llike. puh. läskigt asså. men naturligt på samma gång. aja nu ska jag inte tråka mer.
tänkte lite helgtips.
håkan hellström på grönan
klubb flyktsoda på debaser medis
öl på judit o bertil i horsan. alltid trevligt o underhållande
folköl, överallt
berlin sthlm krogen på skånegatan, dit ska jag idag om inte nån annan har en bättre ide.
så ta nu å skåla in helgen å ramla in för att sedan ramla ut igen. det är HELG!
puss

1 kommentar:

Josefin sa...

Neongröna fotbollsskor!

Bloggarkiv

odör spånar

Mitt foto
är den plats jag visar mina verk på.