folkölsmaraton och techno. PITEÅ


bilden är på mig och min härlige vän Nikki fever ( ledare i the indie piss-offs). tagen av Matte "iceonit" esone.
10/9.
Såå... ännu en helg, ännu ett par äventyr.
det verkar som att jag gillar fåglar, ritade fåglar då, för duvor o sånna har jag inte så mycket över för faktiskt. mest rädd att de ska pricka en i skallen med skit. en gång för länge sen så va jag på väg från en skatesession, det va mitt o sommaren så jag va svettig som få. gick barkroppad och så rätt som det va så fick jag fågelskit på magen. chockad la jag på mitt mobilsamtal o kutade in på ett närliggande coop för att torka bort skiten. vilken osis alltså. men det är inte därför jag skriver. tänkte berätta lite om min helg..
..som började med att jag o Nikki satt hos mig på fredagen med ett gäng folle o babblade om allt och inget, vi skulle ta oss till berlin sthlm men vi hade så pass mycket folle att dricka upp så det blev inget. jag gled iväg och tog en sojaburgare på grillen i hornstull ( som för övrigt blivit utnämnd till sveriges bästa grill enligt min förvirrade vän åzzy), och sen blev det inte så mycket mer. skulle trots allt upp o jobba på lördagen.
bloms cafe. Trött som tusan började jag sakta öppna upp mitt lilla fik i arkitekturmuseet. spelade Kasabian på behaglig volym o slängde i mig en bit blåbärspaj. frukost. det blev en helt okej dag på jobbet, inga dryga kunder va jag minns iallafall. drog efter det direkt till Haninge för att kika på fotbollen hos åzzy. han har en gigantisk teve så det passade fint. folle+fotboll=fint. vi hade tänkt dra till marie leuveu och hooka med iceonit men vi tog oss istället på hemmafest hos technochristian i örby. skönt häng med folle o techno i kombination. det bjöds på trevligt sällskap och god mat. tack kevin och olle för det. 01.59 gick bussen mot högdalen. på väg hem.
vid spärrarna träffade jag min goa vän heden med sin tös och jag tyckte det va helt sjukt att vi träffades så spontant i högdalen. men så visade det sig att jag tydligen hade snackat med an i telefooon och visste att han va på väg hem. och hem är just i högdalen. men min förvirrade o fulla skalle tyckte det va helt sjukt ändå. hittade en tygpåse i trappan mot perrongen som det stod PITEÅ på. som om någon där ute saknar en sådan så säger jag bara. glöm den!!
jag och åzzy tog oss till sjuelva för lite mer dryck o så gled vi hem o lyssnade på musik. Iceonit hade sett håkan hellström på marie. Iceonit va bra på lyran o höll låda långt in på morgonen. allt från lillpudas som började sitt drinkmaraton kl 0900 till galna engelsmän o tokigt ös på bangers. verkar vara ett måste.
lite trasig vaknade jag upp av att åzzy knakade sina fingrar ( värsta ljudet jag vet ). så jag blev tvungen att ryta i på skarpen. tog mig senare till bloms för lite mat och vin med Nikki. straybomber kom o mötte upp. sen drog vi till Nikkis lya i solna o kikade på science of sleep. vilken rulle säger jag bara oufla!! underbart vacker.. och så dracks det folle såklart.
Straybomber missade sista tuben hem så han fick ta bussen. surt.
sängs kl 0130 ca. det va min helg det.
lite tips:
club king kong på sjöhästen i hornstull. första lör i månaden. missa inte nästa.
torpedo kommer med sitt album i höst. kolla in.
Beirut- the flying club cup. musik för dina öron.
idag ska jag testa att äta mina cornflakes med varm mjölk och socker. mums tror jag.
det blev ett långt inlägg detta. kanske för långt. men som the dude sade.- fuck it man, cant be worried about that shit.
fridens liljor

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

odör spånar

Mitt foto
är den plats jag visar mina verk på.