fernet o pengabrorsan

onsdag är lillördag som vi alla vet o va gör man. jo sitter här vid datorn o lyssnar på slagsmålsklubben. kanske med ett glas vin.. regnet förstörde min till synes perfekta dag. tänkte skata men nu är det blött så jag får ha kul i lyan istället. och kul har man med slaggisarna i stereon. igår tog vi i Dynamit BK
ännu en seger i korpfotbollen. 5-3. mina nya fotbollsdojjor skickade iväg ett par riktiga rökare strax över ribban. får dock skavsår av dem, men va gör man inte. drog även till med en perfekt glidtackling i slutet av matchen vilket bidrog till ett blockerat inlägg och skrapså på mitt knä. TRIST!
efter det mötte jag upp iceonit, pudas, lillpudas och junior på sjöhästen i horsan. det första bartendern (kommer också från dalarna) gör är att fråga mig vilket hockeylag jag håller på. efter en stunds tvekan så säger han att så länge det inte är leksand så får jag beställa. tydligen va de så att mina vänner och då i synnerhet Pudas hade klämt ur sig att han är ett stort leksandsfan vilket inte gick hem hos snubben bakom disken, men vi fick vår öl o vår fernet ändå. kvällen gick lugnt till o självaste pengabrorsan va där o dinerade med vänner. Han är faktiskt också från dalarna.

just ja, hade en rolig dröm natten till idag. iceonit hade bestämt sig för att göra ett pilotprov, han ville bli pilot och efter det när proven va rättade så kastades folks resultat in i en cirkel som provdeltagare hade gjort. ingen plockade upp dem så iceonit tog saken i sina händer så kollade han och jag tillsammans efter hans resultat, men hittade inget förutom en sida i provet som han inte hade gjort. jag frågade varför och han sa att det va för svårt. uppgiften va såhär.
det va ett gäng bilder som man skulle hitta ett gemensamt mönster i. och lösningen va näsan som såg likadan ut, även på nyckelpigor som på människor.
någon annan bröt ihop av lycka då han hade klarat provet. så kan det va.
vad mer, jo, näe kanske inte.. äh, fick idag höra att jag ser ut och beter mig lite som en mysig gubbe. tar det som en komplimang.
skål o fridens liljor på er.
håjj


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

odör spånar

Mitt foto
är den plats jag visar mina verk på.