en vecka sedan sist. förlåt mig. har varit en del på sistone så jag har inte funnit tid. men om man ska blogga så lä man hålla sig uppdaterad. så nu kommer min vecka i text och bilder. mycket nöje.
tisdagen den 18:e. rusade iväg direkt efter skolan för korpen som kallade. vi va lite kort om folk, men lyckades ändå spela
oavgjort mot det bästa laget i serien. snygga mål av Karl och Mange
här innan match. peppade till tänderna.

19:e. hade kroki hela dagen, och efter skolan rullade jag ett tag i humlan för att sedan ta mig till axelas bakficka. där dracks det öl med grambo, som fyllde år. firade inget direkt då det är kryssning snart. skönt med öl iaf.
trevligt som tusan va d.
kom väl hem lite senare än väntat med det va det värt...tror jag.
20:e. hade en dröm om manchege, som va en liten tomte. han behärskade skogen, jag fick hans hjälp plus ett träd som liknade honom, att klara mig ur en knipa. sen va jag vid ett läger. en snubbe gled omkring o frågade folk vart dom ville, antingen neu eller på Bal. och på baksidan av hans skylt stod det JAMES DEAN. han tyckte att jag liknade honom. Manchege hade snott mina öl o en snubbe ville lira poker mot Nikki Fever. någon samlade ihop prezzokannor.. skumt.
21:a. fredag. skatade och satt sedan hemma ensam och festade med lite folle,
själv hemma.
I
ceonit ringde sen ner mig till Judit och bertil. jag tog ett litet tag på mig men väl där så satt han snällt och väntade med två orörda öl. en till honom och en till mig.

vilka känslor..
sedan tog vi vägen förbi grillen på hemvägen. trevligt som tusan.
22:a. jag struntade i att dra till Avesta. fick reda på att slagsmålsklubben hade 15årsgräns vilket betyder att det inte skulle finnas förfriskningar på stället. trist. gled ut o fotade lite istället.
tog mig till cafe bloms för lite mat och vin innan jag begav mig ut på äventyr på östermalm. mitt mål va att hitta till ODEA gallery. vilket va svårare än ja trodde. tog grova omvägar men till slut fann jag det. Himla bra konstnärer som ställde ut så det är ett tips. Brahegatan 3. dock va inte magnus monfeldt där vilket va skälet till att jag tog denna promenad. skön dag dock.
fick det bekräftat att på östermalm är folkk fullkomligt frälsta i "foppa-tofflan" kolla in detta bildbevis.
det kryllade av tofflor i varierande färger. Herregud.
kvällen spenderades hemma hos Nikki Fever. vi drack folle och gjorde kortfilmer om livet i hans lya. kanske kommer filmen ut till försäljning i början av 2008. vi hade det grymt trevligt iallafall. babblade om allt o filmade lite däremellan. se så trevligt vi hade det i Nikkis härligt designade lya i Solna.
Här sitter Nikki och är tyst.
Här sitter jag och dricker folle.. också tyst.( detta är ingen link, bara en bugg)
Här är det också tyst. ingen sitter här.
sedan, lite sent åkte jag hem. en flicka satt och grät på tunnelbanan, då tänkte jag så här:
en flicka mitt emot mig gråter
dropparna mot hennes kind är det ända som låter
dripp dropp dripp dropp
hon gråter med hela sin kropp.
vill trösta...
23:e. jag jobbade med Tobi Wan i Cafe bloms, riktigt trevligt. någon gäst i restaurangen utlöste brandlarmet med ett tomtebloss så alla va tvungna att urymma samtliga lokaler. Och på grund av krockar i trafiken blev brandkåren försenad, vilket betydde att jag kunde sitta o ta d lugnt i solen ca en timme. plockade lite disk iofs, men annars så va det ett skönt avbrott. efter det dog det lite så jag slutade runt halv 6.
trött satte jag mig och gjorde iordning en blandskiva till skolan. Herregud Herr nilsson valde jag att kalla den. Fyndigt!
24:e vävning på dagen. gick riktigt bra enligt mig. sedan så va det derby på råsunda AIK tog emot djurgården. jag mötte fjodda för lite öl o sedan letade vi biljett till mig, klockan blev mycket o Fjodda drog in på läktarna, lämnade mig ensam på en parkering, nynnandes till tifot. sen kom en snubbe som sålde en biljett till östra för en hundring. BILLIGT!!
jag skyndade mig in för att upptäcka att jag stod mitt i AIK-firman. men det gick bra. lite mycket skällord istället för pepp från deras sida bara. 1-1 slutade denna halvtaskiga match. skönt att man kom in iaf. på råsunda serveras det bara 2,25% öl. vilket kanske är bra med tanke på bilderna som följer.

AIK Bengaler UPPLOPP Trafik och supportrar
Galet.
25:e. lön och ännu en korpenmatch. slutade som förra. 2-2 vi spelade riktigt bra även fast vi fortfarande inte snackar så bra med varandra. Mange stänkte in båda målen. Way to go mange. Salut. så jag slutar där jag började detta inlägg. I bredäng, korpen. Nikki är en man med många kvaliteter, han är till exempel målvakt med stjärnstatus i vårt korpenlag.
här syns han främst i bild. Tack kära läsare. jag vet att det åtminstone finns en iallafall. eller hur Josefin. kram

Visst ja. lite tips.
Galleri Lundmark visar målningar/collage med den alldeles förträffliga konstnären Kate Lyddon. börjar på torsdag då hennes band spelar ( the crisps.. www.myspace.com/itsthecrisps). lite moldy peaches sådär. börjar klockan 17 och bandet går på ca 1830.
ODEA gallery är väl värt ett besök, även fast jag inte såg till monfeldt.
Thomas Öberg och Markus Thörnekrantz har ett band som lirar lite rymdtechno. dom heter "he said 27#11.
Elias and the Wizzkids har en grymt bra låt som heter "the dance". gå ut och köp EP:n.
the tallest man on earth gör underbar singer/songwriter-musik. grymt bra röst. vilket även Tom Malmqvist har i låten "Wood".
slutligen tycker jag att ni ska köpa Torpedos senaste singel from Russia with love+ två nya låtar. har hört att den ska va sjukt billig. passa på att fynda.
god persika på er. Chiao moahaha.




2 kommentarer:

Nicolas sa...

Fint inlägg pompi, även om jag inte känner mig värdig dina lovord om min målvaktstatus. keep on trucking

Josefin sa...

gud ja! Kanske ngn dag sen, p.g.a. datorbristen. Jag tänker att mina naglar är apelsiner nu, jag klippte dem så korta som möjligt (den runda formen) och målade med oranget nagelack. Imorgon ska jag gestalta blåeld..och asfalt.

Bloggarkiv

odör spånar

Mitt foto
är den plats jag visar mina verk på.