det ser inte gott ut med fryst Ikeapizza


jussi delar ut ett indiefinger på fightclub. fredag

mattsson dansar till ekstra viin på lördag eftermiddag, lite senare äter han fryst fryspizza.

detta va en helg med mycket i görningen. fredagens keramik hann knappt avslutas innan kvällen började. jag rusade förbi bolaget på vägen hem, inhandlade lite nödvändig proviant. öl..
tog mig sen mot Erik, han hade heden hemma hos sig o heden fyllde år, så jag gled in på waynes o handlade en härlig kaffebakelse. drog mot erik, stannade på våning tre i hans hus, satte mig på huk i mörkret o började tända ljusen till tårtan, å då kom snubben vars dörr jag satt utanför ut, han tittade ner på mig o sa något i stil med, - nämen. hej du.. varpå jag svarar..
-hallå där, du kan va lugn, den är inte till dig. min kamrat bor här ovanför och han fyller år. snubben önskade mig lycka till o tända lampan i trapphuset vilket inte va särskilt smart då jag fick vänta ett bra tag. Iallafall. heden blev hedrad, och vi började lira guitarhero, kul men lite smålurigt. klarade av "mother" med danzig utan nå större problem. erik va grym och
heden solospelar.heden igen. fotar mig som fotar honom. Medusa.

heden va inte så pjåkig han heller, Hedens tös Hanna kom efter ett tag o hon lirade också som en gud, puh. Martin som satt av en smärre bakfylla från norrköping sög på guitarhero.
sen trillade jag vidare för att träffa jussi vid slussen. vi skulle på mosebacke o se vår kamrat Kallejohan lira trummor i sitt band fourfaces. vi delade på lite kung o gled in. stället va packat med sillar o vi hamnade i ett hörn med födelsedagsljus som underhållning. sedan kom Hanna o vi drog till Karmen för lite billigare öl innan konserten.
Avesta-skylten hänger fortfarande kvar som en hyllning tydligen. himla härligt och höra. Kallejohan gjorde riktigt bra ifrån sig o alla va glada i hatten. sångaren hade studerat Liam lite väl mycket iofs, men Liam är inte ett dumt val att imitera. så kvällen fortsatte, jag gled själv ut i natten hamnade framför After, där jag trodde att mitt tidigare sällskap höll till. besviken av att jag blev nekad inträde fick jag reda på att det va ju medusa som de höll till på. och där hade jag inga problem att tränga mig in. härifrån är minnena lite luddiga. minns iallafall att jag runt 4 på morgonen tackade nej till eriks generösa invit med romdrinkar o ramlade sakta hemåt. slut på fredagen.

Lördagen började segt. jag o iceonit satte med lite bakisångest i våra kroppar framför våra datorer, skrattade åt folks bilder på facebook. började kalasa på spriten runt 14 och därifrån
spann vi vidare. mattsson hade inget vettigt och säga emellanåt.

tog oss till lillpudas som drog med oss ut till Täby för att hämta öl. väl tillbaka hos honom chillade vi för att sedan säga adjö till iceonit då han hade andra planer.
jag och lillpudas skulle möta upp Åzzy och trilla till Landet där Bring me the fucking riot..man skulle uppträda. Och vilket uppträdande sen, hur grymt som helst. förbandet hette någonting med satan och va också helt suveräna, träffade även lite andra kamrater där som hjälpte till att förgylla denna kväll. vi började skriva lite klisterlappar som vi hjälptes åt med att sätta upp. lillpudas satte en lapp på sin flaska som det stod " ingen pant" på. grymt kul. Brollans flicka, Sara med kompisen Linn kom senare då de inte hade fått tag på biljetter till shout out louds på debaser medis.
vid stängning steppade vi ner till tuben som tog oss till slussen där vi sa adjö till de flesta. lite mörkt härifrån också faktiskt.

söndagen började med frukost på lilla vita i horsan, jag o Tove babblade stora mattor, bilar och datorer. sedan spelade jag fotboll med gubbarna i laget. en snubbe sparkade upp sand i mina ögon två gånger, en annan sparkade nästan av mig hälsenan samt gav mig en redig axeltackling med en fläskläpp som utgång, helt misshandlad ansåg jag mig vara klar med träningen och tog mig efter lite tvätt och lite mat hem till Nikki Fever i solna. vi spånade på en liten kortfilm och kollade på eddie izzard tillsammans med Clay och Straybomber.
en riktig Indie Piss Off-kväll.
tassade hem runt 0040 skulle jag tippa och med det så va helgen över. puh!

Så nu börjar det en ny vecka få se vad den har att erbjuda. Spännande. visst ja. idag lärde Hanna mig hur man viker en elefant. snygg som tusan.. Tack HAnna
fridens liljor.
lite tips,
norska bandet Herr Nilsson. ( finns på myspace)
isländska bandet seabearia (finns också på myspace)
jag återkommer med info om Magnus Monfeldts utställning på torsdag här i stockholm.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

odör spånar

Mitt foto
är den plats jag visar mina verk på.