shoot em up och grannklagan


ja ni, så var det söndag, lite bakis i morse men efter lite skateboard så lugnade nerverna ner sig lite. hade lite kalas hos mig igår. och klockan 22.20 började min granne klaga o sa att hon precis hade ringt störningsjouren.. herregud alltså, klockan 20 över tio liksom. på en lördag dessutom. vad är detta för människor undrar jag, som inte har något annat för sig än att med glaset mot väggen granska varenda ljud som tar sig genom väggarnas atomer. man blir ju upprörd minst sagt. o inte kom störningsjouren o knackade på heller.
vi drog iallafall till judit o bertil här i hornstull o sög i oss ett par kalla innan shoot em up- spelen på biljardhaket vid zinken hägrade för mycket. Jag är ingen tv-spelskille men fastnar något så fruktansvärt i shoot em up. helt lyrisk med händerna på pickadollen så skjuter jag skurkar o drämmer i tior efter tior i spelet. 80kr för att komma till stage 3. men det är det värt. blev en relativt lugn kväll, vi intog den obligatoriska fyllematen och ramlade innanför dörren runt halv två kanske.. detta är mitt första blogg-inlägg och i framtiden kommer ni kunna läsa om mina drömmar, funderingar o äventyr o storstaden stockholm. nu ska jag packa klart inför min resa till åland med skolan. 5 dagar av sprit och boule, kanske lite arbete däremellan. så sukta nu vidare till jag kommer hem och om jag får citera en vän; ibland är livet underbart och ibland är det skit, så hyr man lite film däremellan. tack.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

odör spånar

Mitt foto
är den plats jag visar mina verk på.